Panaszkezelés és hibabejelentés
Tájékoztatunk, hogy bejelentéseidet, panaszaidat a 1270-es központi ügyfélszolgálati számon, elektronikus úton a weboldalon, írásban a 1519 Budapest, Pf. 543. levelezési címre postázva, továbbá üzleteinkben van lehetőséged bejelenteni.
Mi a panasz- és a hibabejelentés közötti különbség?
- Előfizetői panasz: ügyfeleink szolgáltatással vagy ügyintézéssel kapcsolatos sérelmei.
- Hibabejelentés: a szolgáltatás nem előfizetői szerződés szerinti teljesítésével, így különösen a szolgáltatás minőségének romlásával, mennyiségi csökkenésével vagy igénybevételi lehetőségének megszűnésével kapcsolatos bejelentés.
Mire figyelj panasz vagy hibabejelentés során?
- Adataidat pontosan add meg, lehetőleg tüntesd fel "Számlafizető azonosítódat" is,
- A problémát írd le minél részletesebben (hol/mikor történt),
- Amennyiben van panaszodhoz kapcsolódó dokumentum/előzmény, akkor azt csatold a bejelentésedhez!
Mennyi ideig tart egy panasz, vagy egy hibabejelentés kivizsgálása?
- Panaszbejelentésed 30 napon belül kivizsgáljuk és a vizsgálat eredményéről értesítünk.
- Hibabejelentés esetén a hibát a bejelentést követő 72 órán belül
- kijavítjuk vagy
- értesítünk, hogy a hiba a vizsgálat alatt nem volt észlelhető, vagy a hiba nem a Szolgáltató érdekkörébe tartozó okból merült fel.
A bejelentések, panaszok intézése
Az Előfizető által előterjesztett bejelentést, illetőleg Panaszt a Szolgáltató nyilvántartásba veszi.
A Szolgáltató köteles gondoskodni arról, hogy ügyfeleit, azaz a szolgáltatást igénybevevő Előfizetőket, Igénylőket, stb., a Szolgáltató által megadott ügyfélszolgálati időben indokolatlan várakozás nélkül kiszolgálja.
A Szolgáltató a nyilvántartásba vett Bejelentést, illetőleg a Panaszt - amennyiben arra mód van - azonnal, de legkésőbb 30 napon belül megvizsgálja és a jogszabályi előírások betartásával az Előfizetőt a vizsgálat eredményéről értesíti. Amennyiben a Szolgáltató az Előfizető Panaszát elutasítja, Szolgáltató köteles az Előfizetőt írásban arról tájékoztatni, hogy Panaszával- annak jellege szerint- mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A Szolgáltató köteles megadni az illetékes hatóság, illetve a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.
Az Előfizető kérésére a Szolgáltató biztosítja, hogy az Előfizető az adatkezelési szabályok figyelembevételével, a kezelt adatok törléséig díjmentesen megismerhesse az általa fizetendő díjak számításához szükséges forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatást.
Panaszok intézése méltánylást érdemlő érdeksérelem esetén
Elektronikus hírközlési szolgáltatással kapcsolatos, méltánylást érdemlő érdekeinek sérelme esetén panasszal fordulhat a Média- és Hírközlési Biztoshoz. Az eljárás díjmentes, időtartama legfeljebb 40 nap.
Média- és Hírközlési Biztos
Levelezési cím: 1433 Budapest, Pf.198.
Telefon: +36 1 429 8644
Fax: +36 1 429 8761
A Szolgáltatás minőségével kapcsolatos viták rendezésének módja
Ha az Előfizető nincsen megelégedve a szolgáltatás minőségével, ennek bejelentésekor - amennyiben a szolgáltató a bejelentésben állítottakkal nem ért egyet - jogosult hatósági-, vagy független műszaki szakértőket felkérni a meg nem felelés igazolására.
A hatósági-, vagy független műszaki szakértői vizsgálat végzésekor a szolgáltató jogosult jelen lenni. E személyek jegyzőkönyvben rögzített véleményét (mérési eredményeket) a szolgáltató köteles a meg nem felelés előfizető részéről történő igazolásául figyelembe venni. A Szakértő költségeit utólagosan az a fél köteles viselni, akinek állításai valótlannak bizonyultak.
Az Előfizető panaszával közvetlenül a felügyeleti jogokat hírközlési szempontból gyakorló felügyeleti szervhez, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz is fordulhat:
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.
Telefon: +36 1 457 7100
Telefax: +36 1 356 5520
Általános információ és központi e-mail cím: info@nmhh.hu
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Nyilvántartási és tájékoztatási Főosztály
1133 Budapest, Visegrádi u. 106.
Telefon: +36 1 468 0673
Telefax: +36 1 468-0680
Továbbá fordulhat az előfizető lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testülethez, és a Budai Központi Kerületi Bírósághoz az itt megadott elérhetőségeken.
A Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos jogviták elbírálására jogosult szervek
Eredménytelen vitás kérdések eldöntésében az Előfizető jogorvoslatért az alábbi szervekhez fordulhat:
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.
Telefon: +36 1 457 7100
Telefax: +36 1 356 5520
Általános információ és központi e-mail cím: info@nmhh.hu
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Nyilvántartási és tájékoztatási Főosztály
1133 Budapest, Visegrádi u. 106.
Telefon: +36 1 468 0673
Telefax: +36 1 468-0680
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Pécsi hatósági iroda
7624 Pécs, Alkotmány u. 23.
Telefon: +36 72 508 800
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Debreceni hatósági iroda
4025 Debrecen, Hatvan u. 43.
Telefon: +36 52 522 122
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Szegedi hatósági iroda
6721 Szeged, Csongrádi sgt. 15.
Telefon: +36 62 568 300
Telefax: +36 62 568 368
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Soproni hatósági iroda
9401 Sopron, Kossuth L. u. 26.
Telefon: +36 99 518 500
Telefax: +36 99 518 518
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Miskolci hatósági iroda
3529 Miskolc, Csabai kapu 17.
Telefon: +36 46 555 500
Telefax: +36 46 411 475
Az ügyfélszolgálati és panaszkezelési eljárással, az előfizetői szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos viták rendezésének módja
Az Előfizető az ügyfélszolgálati és panaszkezelési eljárással, az előfizetői szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos viták rendezése végett fordulhat továbbá a megyei kormányhivatalokhoz.
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet értelmében Fogyasztóvédelmi hatóságként a Kormány - a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletével kapcsolatos feladatkörbe tartozó ügyek kivételével - közigazgatási hatósági ügyekben a) a fővárosi és megyei kormányhivatalt (a továbbiakban: kormányhivatal) jelöli ki.
A fogyasztók 2020. március 1-től a panaszkezeléssel kapcsolatos bejelentéseikkel, panaszaikkal elsősorban a fővárosi és megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi szervezeti egységeihez fordulhatnak.
Ezek elérhetőségei:
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály
1117 Budapest, Prielle Kornélia u. 4/b.
Telefonszám: +36 1 450 2598
E-mail: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu
Baranya Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
7630 Pécs, Hengermalom utca 2.
Telefonszám: +36 72 795 398
E-mail: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
6000 Kecskemét, Szent István körút 19/A
Telefonszám: +36 76 795 710
E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
Békés Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
5600 Békéscsaba, József Attila utca 2-4.
Telefonszám: +36 66 546 150
E-mail: fogyved@bekes.gov.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
3525 Miskolc, Városház tér 1.
Telefonszám: +36 46 512 971
E-mail: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Műszaki Hatósági Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Telefonszám: +36 62 680 530
E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
Fejér Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
Telefonszám: +36 22 501 751
E-mail: fogyved@fejer.gov.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
9022 Győr, Türr István utca 7.
Telefonszám: +36 96 795 950
Telefax: +36 96 795 955
E-mail: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
4024 Debrecen, Kossuth utca 12-14.
Telefonszám: +36 52 533 924
Telefax: +36 52 504 105
E-mail: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu
Heves Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
3300 Eger, Kossuth Lajos utca 9.
Telefonszám: +36 36 515 469
Telefax: +36 36 516 040
E-mail: fogyved@heves.gov.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
5000 Szolnok, Indóház utca 8.
Telefonszám: +36 56 795 165
E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu
Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2.
Telefonszám: +36 34 309 303
Telefax: +36 34 309 302
Nógrád Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
3100 Salgótarján, Karancs út 54.
Telefonszám: +36 32 511 116
E-mail: fogyved@nograd.gov.hu
Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Hatósági Osztály
1088 Budapest, József krt. 6.
Telefonszám: +36 1 459 4843
E-mail: fogyved@pest.gov.hu
Somogy Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
7400 Kaposvár, Vásártéri utca 2.
Telefonszám: +36 82 510 868
E-mail: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Telefonszám: +36 42 500 694
E-mail: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu
Tolna Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
Telefonszám: +36 74 795 385
E-mail: fogyvedelem@tolna.gov.hu
Vas Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
9700 Szombathely, Wesselényi utca 7.
Telefonszám: +36 94 505 220, +36 94 505 219
E-mail: fogyasztovedelem@vas.gov.hu
Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
8200 Veszprém, Megyeház tér 1.
Telefonszám: +36 88 550 510
Zala Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté utca 22.
Telefonszám: +36 92 510 530
További tájékoztatásért, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatalok elérhetőségeiért látogasson el a www.kormanyhivatal.hu/hu weboldalra.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény alapján a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt, így különösen a megtévesztő vagy agresszív kereskedelmi gyakorlat alkalmazása esetén, ha a Szolgáltató magatartása a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas, úgy a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulhat.
Gazdasági Versenyhivatal
1026 Budapest, Riadó u. 1-3.
Telefonszám: +36 1 472 8900
Telefax: +36 1 472 8905
Weboldal: www.gvh.hu
Területileg illetékes gazdasági kamarák mellett működő Békéltető Testület
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület.
A Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 1016 Budapest, Krisztina körút 99.
Telefonszám: + 36 1 488 2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: www.bekeltet.bkik.hu
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Baranya Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre utca 36.
Telefonszám: + 36 72 507 154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Bács-Kiskun Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: +36 76 501 525, +36 76 501 532
Telefax: +36 76 501 538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Vármegyei Békéltető Testület
Békés Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza lakótelep 5.
Telefonszám: +36 66 324 976
Telefax: +36 66 324 976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli utca 1.
Telefonszám: +36 46 501 091, +36 46 501 870
Telefax: +36 46 501 099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Csongrád-Csanád Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 6721 Szeged, Párizsi körút 8-12.
Telefonszám: +36 62 554 250/118 mellék
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Fejér Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: +36 22 510 310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/A
Telefonszám: +36 96 520 217
Telefax: +36 96 520 218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.gymsmkik.hu/bekelteto
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty utca 13-15.
Telefonszám: +36 52 500 710, +36 52 500 745
Telefax: +36 52 500 720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Vármegyei Békéltető Testület
Heves Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: +36 36 416 660/105 mellék
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Honlap: www.hkik.hu/rolunk/kamarai-feladatok/bekelteto-testulet
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszám: +36 20 373 2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Komárom-Esztergom Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: +36 34 513 012
E-mail: kemkik@kemkik.hu / papesch.szilvia@kemkik.hu
Honlap: www.kembekeltetes.hu
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Nógrád Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: +36 32 520 860
Telefax: +36 32 520 862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-nograd.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Pest Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. 4. em. 2.
Telefonszám: +36 1 792 7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: www.panaszrendezes.hu
Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Somogy Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszám: +36 82 501 026, +36 82 501 000
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi utca 2.
Telefonszám: +36 42 420 180, +36 30 370 8226
Telefax: +36 42 311 750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Tolna Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 7100 Szekszárd, Arany János utca 23-25.
Telefonszám: +36 74 411 661
Telefax: +36 74 411 456
E-mail: bekeltett@tmkik.hu
Vas Vármegyei Békéltető Testület
Vas Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 9700 Szombathely, Rákóczi utca 23.
Telefonszám: +36 94 312 356, +36 94 506 645
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu / vmkik@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszám: +36 88 814 121, +36 88 814 111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Vármegyei Békéltető Testület
Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszám: +36 92 550 513
Telefax: +36 92 550 525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu
Adatvédelemmel kapcsolatos érdeksérelem esetén
Adatvédelemmel kapcsolatos érdeksérelem esetén a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat panaszával.
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Telefon: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Honlap: www.naih.hu